Friday, June 24, 2011

...KaRAk...

SELESAI sudah menonton KARAK
Sebuah filem genre SERAM keluaran KRU. 
Baru terdetik nak menonton lepas AIZAM download semalam.. 
thanx BRO.. Jasamu dikenang




tapi bukan nak cerita best atau tak crita ni. 
CUMA ada sesuatu dalam cerita ni yang menusuk HATI dan sepanjang tengok bergetar hati ni. Apabila salah satu dialog dalam kisah ini, anak tahu membaca ayat kursi tetapi tidak menghayati makna ayat tersebut sehingga syaitan dapat mengganggu.
Ramai orang tahu ayat kursi dapat melindung manusia daripada makhluk halus serta gangguan dari binatang serta kejahatan manusia.
kita selalu membacanya adakah kita menghayatinya???
ALHAMDULILLAH  jika ramai telah mengamalkannya. jadi saya nak berkongsi Ayat kursi.


MAKSUD AYAT INI:
ALLAH, tiada yang berhak disembah melainkannya. Yang tetap hidup dan kekal selamanya. yang tidak pernah mengantuk dan tidak pernah tidur. yang memiliki segalanya yang berada di langit dan di bumi. Tiada siapa yang dapat memberi syafaat(pertolongan) disisiNya, melainkan dengan izinNya. Dia mengetahui apa yang berada di depan mereka dan dibelakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki. Luasnya kerusi Allah meliputi langit dan bumi dan tiada keberatan untuk Allah menjaga serta memelihara keduanya. dan Allah maha tinggi lagi maha besar.


CUKUP UNTUK KITA MENGETAHUI SEDIKIT SEBANYAK MAKSUD AYAT INI. UNTUK MELINDUNGI DIRI SERTA KELUARGA.. INSYAALLAH. SELAMAT BERAMAL...



si penakut x muncul2....

No comments:

Post a Comment