Monday, June 20, 2011

MARI KITE MERENUNG SEJENAK.....

Daripada Abu Darda' r.a., katanya: "Saya mendengar Rasulullah s.a.w. bersabda:

"Sesiapa menempuh suatu jalan untuk mencari sesuatu ilmu pengetahuan di situ, maka Allah akan memudahkan untuknya suatu jalan untuk menuju syurga."

"Dan sesungguhnya para malaikat meletakkan sayap-sayapnya kepada orang yang menuntut ilmu itu, karena ridha sekali dengan apa yang dilakukan oleh orang itu."

"Sesungguhnya orang berilmu dimohonkan pengampunan untuknya oleh semua penghuni di langit dan penghuni-penghuni di bumi, sampai ikan-ikan yu yang ada di dalam air."

"Keutamaan orang berilmu ke atas orang yang beribadat adalah seperti keutamaan bulan atas bintang-bintang yang lain."

"Sesungguhnya para alim ulama adalah pewarisnya para Nabi, sesungguhnya para Nabi tidak mewariskan dinar ataupun dirham, hanyasanya mereka itu mewariskan ilmu. Maka barangsiapa dapat mengambil ilmu itu, maka ia telah mengambil dengan bagian yang banyak sekali."

(Riwayat Abu Dawud dan Termidzi)





sebagai umat ISLAM, ilmu amat dititik beratkan oleh agama. Tetapi dalam dunia serba moden ini, bagaimana pendidikan sekarang telah berubah corak kehidupan dunia hari ini. IBU BAPA YANG PANDAI INGIN ANAK MEREKA PANDAI. IBU BAPA YANG TIDAK PANDAU JUGA INGIN ANAK MEREKA MENJADI PANDAI.. BAGAIMANA CORAK PENDIDIKAN MODEN PADA ABAD KE 21 KINI??? 



Cuba anda fikirkan sejenak hakikat ini... Katakan anda tidak suka buat bisnes apalagi kalau ianya networking, lagi anda sangat tidak suka, tetapi sedarkah anda setiap bulan, duit yang anda dapat (tidak kira cara mana anda cari rezeki), pasti anda belanjakan untuk keperluan
 1.Makanan
 2.Pakaian, 
3.Handphone, 
4.Kediaman, 
5.Kenderaan, 
6.Ibubapa,
7.Pendidikan Anak-anak 













– di mana No.1 hingga 6, anda ada pilihan/ boleh buat budget/ boleh berjimat, kalau anda tidak cukup duit, tetapi Pendidikan anda tidak ada pilihan/ tidak boleh buat budget. Jadi tidak kiralah samada anda suka dengan Program Score A ini atau tidak, anda tetap nak anak anda Score A, anda tetap keluarkan duit untuk anak anda jadi pandai. Jadi, kalau selama ini Pendidikan merupakan suatu PERBELANJAAN keperluan, dengan menyertai Program Score A, anda boleh TUKARKANNYA menjadi suatu PENDAPATAN. Bukankah ini suatu perkara LUARBIASA/ AJAIB!


                                               wow DAHSYAT DAHSYAT



Kalau anda minat buat bisnes pula – item No.1 hingga 3 memerlukan MODAL antara RM30 ribu hingga RM150 ribu (Perusahaan Kecil Sederhana), itupun tiada peluang dapat untung RM30 ribu sebulan (bisnes yang ada peluang dapat untung RM30 ribu sebulan memerlukan MODAL 6 angka ratusan ribu atau 7 angka jutaan ringgit, itu pun 2-5 tahun baru cerita pasal balik modal!), item No.4 & 5 memang orang biasa-biasa macam kita tak layak nak buat; CITARASA item No.1 hingga 5 – Tidak sama; SAINGAN No.1 hingga 5 – Sangat Sengit; UNTUNG No.1 hingga 5 – Biasanya ~30%. Tapi bandingkan dengan Program Score A – MODAL hanya serendah antara 3 angka hingga 4 angka, tapi ada peluang dapat RM30 ribu sebulan, dalam masa singkat pulak tu - 3 hingga 6 bulan, dan ada PELUANG jadi JUTAWAN dalam masa 2 tahun; CITARASA – SAMA – semua makbapak nak anak jadi pandai; SAINGAN – Tiada Tandingan – Kita Score A Peneraju Terunggul & Champion dalam e-Learning (ada beribu-ribu testimoni pelajar dapat Score A dan bebelas-belas menteri dah rasmi); dan UNTUNG – Sangat-sangat tinggi, sebab this is "technology-based" biz, jadi syarikat mampu bayar bonus kepada kita (Distributor) sehingga ~70%.
Maka, samada anda suka ke, tidak suka ke, minat ke, tidak minat ke, ini lah program yang sangat hebat – Program yang TERPAKSA MAHU! Checkmate! Dan Program yang membolehkan anda berpeluang jadi Jutawan. Ayuh, sambutlah peluang yang hebat ini. Ubah kehidupan anda!





MARI KITA UBAH KEHIDUPAN... KEGAGALAN BERPUNCA DARI KITA.. HUBUNGI SAYA

No comments:

Post a Comment